Pergimu ku redha

19 Shawal 1434 - Pemergian abah pulang ke rahmatullah. Semoga abah diletakkan diantara golongan org2 yg beriman dan diampunkan segala dosa dan silapnya didunia ini ...

Tidak tersangka airmata berlinangan krn aku tidak rapat dgn abah, namun setiap anak pasti menyayangi kedua org tuanya walau apa pun yg berlaku di dlm kehidupan mereka.  Selisih faham dan pendapat yg berbeza mungkin menjadi penyebabnya. Namun tanpa abah mana mungkin aku berada disini ... 

Aku bersyukur dapat melihat dan bersamanya sehari sebelum dia menghembuskan nafas yg terakhir di ktph. Ada juga rasa terkilan krn aku tidak berkesempatan menjaga dan merawatnya, namun hanya krn Allah yg menentu segalanya.

“Rabbighfir lii waliwaa lidayya warhamhumaa kamaa rabbayaanii shaghiiraa”  - “Ya Tuhanku, ampunilah aku dan kedua orang tuaku, dan sayangilah kedua orang tuaku sebagaimana mereka telah memelihara / mendidikku sewaktu aku kecil.”

No comments:

Post a Comment